Determinants of user's satisfaction in health plan services
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v15i1.2329Abstract
New standards for supplementary health services have been introduced in Brazil by the regulatory agent in order to raise the level of user satisfaction. In this context, understanding the critical factors for user satisfaction can help a supplemental healthcare enterprise to add value to its services, expand its customer base, and become more competitive. The purpose of this article is to propose a logistic regression model to estimate the factors that determine the satisfaction of health plan users. The model was created from a consumer survey data. The research results put in evidence the critical role of factors associated with operations management to improve user satisfaction, considering that the significant variables of the model were: physical facilities of the hospital, appointment marking system and number of hospitals agreed with the health plan.Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.