Development of a curriculum in international journals from 2004 to 2007
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v4i3.778Abstract
The offer of quality courses is a concern of education organizations. The use of curriculum development, in engineering courses, can contribute towards its fitness, the needs of productive sectors, society and students. The paper aims to map the “state of the art” on the subject. In particular, the bibliographic production of inter- national English journals, from 2004 to 2007 has been characterized. The procedures were systematized and differences in existing concepts were mapped. The Thesaurus describer “curriculum development” was used as a key word. Twenty-eight papers were selected. The outcome demonstrated that existing research is dispersed in diverse publication media and there is a proportional diversity of authors, resulting in article discontinuity in journals and works by the same author. Approximately 68% of the works use participant research for achie- ving objectives. It was ascertained that most authors use a resume project approach, which contrasts with the most complete vision. It is important to understand this conceptual difference, since it is the cause of distinc- tions in research and development results in the area. Keywords: Curriculum; Development; Engineering; Improvement.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.