A study of project critical success factors on three developments of commercial vehicle instrument panels using critical incident methodology and the EFQM models A study of project critical success factors on three developments of commercial vehicle in
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v0i3.332Resumo
To investigate the critical success factors in Brazilian Automotive Project Management studies were made on three successive development projects on instrument panels for commercial vehicles. These projects occurred between 1988 and 2002 in an important Automotive Industry. Based on a review of literature related to Quality, Project Management and Supplier Management, it was decided to utilize the application of the EFQM Excellence Models, in order to classify the critical success factors found in those projects. Participants of the three projects and interested parties from different levels of the Automotive Industry including their respective suppliers were interviewed. Through utilization of the critical incident methodology, the main positive factors, that led to success in the project as well as main negative factors that were not so successful were identified. The classification of these factors in to Criteria and Categories allowed a systematic comparison of the projects and the definition of the critical success factors as well as those success factors that indicated the suitability of the EFQM Excellence Models® Criteria
Keywords: Automotive instrument panel development; project critical success factors; excellence in project management; Critical Incident Methodology; EFQM Project Excellence Model ®.
Downloads
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.