Continuous training for Higher Education faculty. Case:Master’s in Production Engineering at UFRN
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v0i4.849Abstract
This work aims to study the strategy found by a group of undergraduate teachers to be in constant develop-ment. It reasons about the creation and the stimulus of appropriated conditions for reading in a exhausting work routine and about the conciliation between teaching, research and extension activities of the graduate programme in production engineering. The work studies the permanent formation process of the teachers and the factors that restricts self-development according to the perception of those teachers. As methodology, the research was conducted as a case-study, by means of participation-observation, using documental search (data from curriculum lattes of the teachers was collected) and application of quantitative and qualitative questionnaires. The results indicate the possibility of improvement in the continuous learning process with the introduction of improvements in the infrastructure and the reading conditions presented by the teachers. This research might contribute to reflection about alternatives found by the teachers and the paradoxes with which they need to deal in order to overcome the challenges of continuous learning. Keywords: Permanent formation; Knowledge Management; Education in Production EngineeringDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.